Moda vara 2010

Tare haios mi se pare ca inainte de plecarea la mare am avut chef si rabdare sa scriu postari in avans pentru toate zilele in care urma sa lipsesc, iar acum sunt total lipsita de vointa…si am incercat o multime de produse in ultimul timp, deci material exista. Am tot scris despre beauty in ultima vreme, acum o sa incerc un mic ramble legat de ceea ce am vazut ca se poarta la mare:

•  indienii, peruanii si natiile care poarta pene si canta pe strada. Oamenii astia sunt blestemul meu, oriunde merg dau peste ei, la Mamaia, in Sinaia, in parcul langa care locuiesc…sunt peste tot. Si din cauza lor am adormit greu la mare, ca in fiecare noapte cantau pana tarziu. Nu ma intelegeti gresit, muzica imi place, insa oamenii astia deja au trecut la limita extrema a comercialului. O fata care canta la vioara si un nene care canta la nai nici nu au fost bagati in seama, insa indienii imbracati in paturi si cu pene pe fund erau centrul de atractie al statiunii.
  •  “crochete mexicane”: anul trecut m-am abtinut si nu le-am incercat, insa anul acesta au constituit o mare dezamagire: imaginati-va niste crochete din aluat de clatite, cu ketchup picant. Asta mananca multi oameni la mare, si eu nu pricep de ce (nu au niciun gust, nici ketchup-ul picant nu ajuta prea mult)
  •  patrunjelul. Nu radeti, ca a revenit la moda. Am vazut portii de mici acoperite de patrunjel, portii de cartofi prajiti, si o portie de piure (care din nefericire imi apartinea…). Cred ca in zona Marii Negre sunt culturi extensive de patrunjel, ca altfel nu-mi explic de unde au oamenii aia atata patrunjel incat umplu orice farfurie cu el. Ma astept sa inventeze clatitele si papanasii cu patrunjel.
  •  balciul din Satul de Vacanta, circul si toate trenuletele, masinutele. In schimb, la targul de carte “Gaudeamus” batea vantul (de ambele parti, nici vizitatori, nici prea multi participanti, si era mult prea multa carte tehnica, cine se plimba prin Mamaia si se gandeste “Hm, parca as citi o carte despre legislatia contabila cat stau la plaja”?). Ce nu se poarta la Mamaia si in general, in turismul romanesc? Hartile nu se poarta, promovarea obiectivelor turistice (aici o excludem pe Daniela Crudu in costum de baie, ca pe ea o promovau cu sarg) nu se practica, in 7 zile de stat in Mamaia nu am gasit vreo harta la vreun hotel care sa indice obiectivele turistice din zona (decat un pliant Dove amarat, cu o enumerare). Eu stiam ca atunci cand intri intr-un muzeu platesti bilet, bani care curg in buzunarul Ministerului care il administreaza, ori la noi am impresia ca sunt bani garla, ca nimeni nu pare interesat sa atraga oameni inspre obiective turistice adevarate. Plaja, shopping, ochii mari cat cepele la saltimbanci, si asta a fost tot.
  •  pitipoancele si cocalarii. Un el si o ea au stat in fata noastra in autocar. Drumul a durat 3 ore si jumatate, si 3 ore si jumatate cei 2 si-au facut unul altuia poze. El, cu tricou roz cu strasuri si atata gel in par ca la soare te puteai uita, dar la parul lui ba, si ea, blond-morcoviu, cu parul nespalat, cu par gros pe maini, sprancene pe cale de disparitie si geanta Cucci. La un moment dat era sa lesin, si-au deschis portofelul si si-au facut poze cu el deschis, sa se vada continutul. La faza aia deja ma ciupeam , poate- poate visez. Nu visam…
  •  machiaj minimal: rimel si dermatograf. Seara mai vedeai cate o fata cu ceva mai mult, insa cand am vazut cum arata tenul meu bronzat, am renuntat si la primer, si la fdt, si la bronzer.
  •  rochii ori foarte scurte, ori foarte lungi. Si sanii siliconati ( am ramas cu gura cascata cand am vazut cat de frumos si natural poate arata un implant, sa nu mai zica prietenul meu ca sunt hater-ita).

Concluziile mele: sper ca anul viitor sa stim cand plecam, ca sa putem merge intr-o tara ceva mai lipsita (sper) de cocalari si patrunjel! Mare pacat ca la noi sunt situri si muzee arheologice la tot pasul, si le stiu doar cei care lucreaza acolo…

Comments

comments

Camelcutza

9 Comments

1. o, Doamne, m-am saturat pana peste cap de indienii aia! sunt peste tot, absolut peste tot!

acum vreo 2 ani mi se pare ca am mancat crochete din acelea mexicane dar nici nu mai tin minte cum erau, deci presupun ca nu mi s-au parut cine stie ce, altfel as fi tinut minte:))

cat despre patrunjel, sa stii ca mie imi place

2. măi, eu sunt litoreancă de fel, din Constanța 🙂 numai că Satul de Vacanță a fost veșnic plin de chinezării, mici, gogoși și alte prostii, pentru că este fix la intrarea în Mamaia din parcul Tăbăcărie, deci toți cei care vin de la plajă sau se duc către plajă, pe jos trec pe acolo. Nu are cum să nu fie aglomerat. Cât despre pătrunjel.. tind să cred că e o obsesie de-a ta, pur personală 🙂 se poate da la o parte. Mult mai faină mi s-a părut de exemplu plaja din Olimp sau cea dintre Eforie Sud și Eforie Nord.

3. nici eu nu suport patrunjelul folosit cu exagerare (mai ales ca ratiunile nu sunt de ordin gurmand, ci de “prezentare” – eu nu vreau sa mananc decorul! bine ca nu-mi pun muscate sau garoafe-n ciorba!)
    …nici crochetele mexicane nu-mi plac. le-am gustat si eu odata, acum multi ani, si imi amintesc ca am avut un soc la descoperirea ca sunt de fapt dulci (din aluat dulce). câh!

cat priveste indienii, cred ca locuiesti si tu pe langa parcul Moghioros :))))

4. Lasa, ca patrunjelul are de n ori mai multa vitamina C decat lamaia. Eu inchid ochii si inghit. Plus ca am avut norocul sa imi faca cineva odata o salata de patrunhel de toate cinstea.

5. @Monica: parcul Moghioros dar si Herastrau, Tineretului, piata Unirii, piata Romana si cine stie pe unde mai sunt .. parca si pe la Crangasi vazusem.